Reklamačný poriadok

1. Úvodné ustanovenia

Tento reklamačný poriadok upravuje postup spoločnosti

3lobit, s. r. o. (spoločnosť je v spoluvlastníctve občianskeho združenia 3lobit, o.z.)

IČO: 46 020 152

DIČ: 2023192820

IČ DPH: SK2023192820

Sídlo: Jégého 5, 821 08 Bratislava – mestská časť Ružinov

Zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III

Oddiel: Sro, vložka č.: 70749/B

Zastúpená: M.A. Peter Mészáros – konateľ spoločnosti

 (ďalej aj „Predávajúci”)

a kupujúceho (ďalej aj „Kupujúci”) pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na základe Kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Kupujúcim a Predávajúcim na diaľku (ďalej aj „Kúpna zmluva“) prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke https://www.sensa-shop.sk/ a práva a povinnosti Kupujúceho a Predávajúceho s tým súvisiace.

Postup Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej aj „Občiansky zákonník“), pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na sensa-shop.sk, ako aj úprava práv a povinností s tým súvisiacich sa riadi podľa § 618 – § 626 Občianskeho zákonníka a zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa  a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), ako aj zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (ďalej aj „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku“).

Tento reklamačný poriadok sa nevzťahuje na tovar resp. nároky z vád tovaru, ktorý bol zakúpený na internetovom obchode akoukoľvek osobou, ktorá sa na účely Zákona o ochrane spotrebiteľa, resp. na účely Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku, nepovažuje za spotrebiteľa. Postup Kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka, pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo zodpovednosti Predávajúceho za vady tovaru zakúpeného na levinfelin.sk, ako aj úprava práv a povinností Zmluvných strán s tým súvisiacich sa riadi príslušnými ustanoveniam zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení (ďalej aj ,,Obchodný zákonník“), a prípadne ďalších súvisiacich predpisov upravujúcich postavenie a uplatňovanie nárokov z vád tovaru medzi podnikateľskými subjektmi.

Kupujúci potvrdzuje odoslaním elektronickej objednávky alebo e-mailovej správy (ďalej aj „elektronická objednávka“) Predávajúcemu, že sa oboznámil s Reklamačným poriadkom Predávajúceho a bezvýhradne s ním súhlasí. Okamihom odoslania elektronickej objednávky Predávajúcemu sa Reklamačný poriadok stáva pre Kupujúceho záväzným.

Predávajúci je obchodná spoločnosť 3lobit, s. r. o.

Kupujúci je:

  • spotrebiteľ (osoba, ktorá nakupuje tovar pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti) a
  • fyzická alebo právnická osoba – podnikateľ, ktorý s predávajúcim uzavrel zmluvu o kúpe tovaru.

Ustanovenia tohto reklamačného poriadku sa vzťahujú výlučne na Kupujúcich – spotrebiteľov. V prípade Kupujúcich – podnikateľov sa uplatňujú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.

2. Kontrola tovaru pri prevzatí Kupujúcim

Ak Tovar vykazuje zjavné chyby, t.j. najmä ak je Tovar Kupujúcemu predaný v poškodenom transportnom obale, je Kupujúci oprávnený Tovar neprevziať. V takom prípade zostáva zachovaný nárok Kupujúceho na poskytnutie riadneho plnenia Predávajúceho alebo na vrátenie kúpnej ceny podľa zvolenia Kupujúceho.

Kupujúci je povinný skontrolovať kompletnosť a bezchybný stav výrobku ihneď po prevzatí, t.j. bez zbytočného odkladu podľa podmienok uvedených v príslušných ustanoveniach Obchodného zákonníka a Občianskeho zákonníka. Dodatočné reklamácie na množstvo alebo druh tovaru nebudú uznané.

V prípade, že zásielka doručená poštou alebo kuriérom nie je kompletná, informujte o tom okamžite dopravcu a kontaktujte nás prosím ihneď telefonicky na našom telefónnom čísle +421 2 44 55 22 77 alebo e-mailom na adrese info@3lobit.sk.

3. Lehota na uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru

Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa práv spotrebiteľa z vadného plnenia a zodpovednosti predávajúceho za vady predaného tovaru sa riadia ustanovením § 618 a nasl. Občianskeho zákonníka, a zároveň príslušnými ustanoveniami Zákona o ochrane spotrebiteľa.

Predávajúci zodpovedá za vady, ktorú má tovar v čase dodania, a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru alebo do jedného roka, v prípade dodania použitého tovaru, pokiaľ Predávajúci v osobitných prípadoch neurčí dlhšiu lehotu. Ak sa vada tovaru, vrátane veci s digitálnymi prvkami s jednorazovým dodaním, prejaví v dobe, počas ktorej Predávajúci zodpovedá za jej vady, považuje sa táto vada za vadu, ktorá existovala už v čase jej dodania.

Ak je tovarom vec s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, predávajúci zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.

Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. V prípade, že je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom, zodpovedná osoba je povinná tovar prevziať a skontrolovať, vrátane priloženej dokumentácie (faktúra/daňový doklad, a pod.). V takom prípade sa za deň prevzatia rozumie deň doručenia tovaru kuriérom, resp. poštovým doručovateľom.

Kupujúci je povinný riadiť sa pokynmi a odporúčaniami výrobcu na používanie daného výrobku.

Pre uplatnenie prípadnej záručnej opravy je Kupujúci povinný uchovať si záručný list priamo od výrobcu, resp. oficiálneho distribútora, pokiaľ je pribalený k tovaru. Ak nie je pribalený originál záručný list, potom ho nahrádza faktúra, ktorá je zasielaná spolu s výrobkom.

Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté opotrebovaním spôsobeným obvyklým používaním tovaru, násilnou manipuláciou, neodborným otváraním, neodborným zásahom do mechanizmov zariadenia.

Predávajúci nezodpovedá ani za vady spôsobené mechanickým poškodením vinou Kupujúceho, poškodením spôsobeným nadmerným a nevhodným užívaním, zanedbaním starostlivosti o tovar, pôsobením cudzích látok (voda, chemikálie atď.), či poškodením spôsobeným vyššou mocou.

Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, na ktoré bol Kupujúci v čase kúpy tovaru upozornený a prevzatie tovaru neodmietol. Pokiaľ ide o veci použité, nezodpovedá Predávajúci za vady zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktoré mala vec pri prevzatí Kupujúcim.

Pri tovare predávanom za nižšiu cenu sa záruka nevzťahuje na vady, pre ktoré bola nižšia cena dohodnutá.

4. Vytknutie vady tovaru, zodpovednosť Predávajúceho za vady

V prípade výskytu vady tovaru je Kupujúci oprávnený uplatniť práva zo zodpovednosti za vady, len ak túto vadu tovaru vytkol u Predávajúceho bezodkladne, najneskôr do dvoch mesiacov od zistenia vady. Súčasne je Kupujúci povinný vady podľa predchádzajúcej vety vytknúť najneskôr do uplynutia lehoty dvoch rokov dodania veci, inak Kupujúcemu práva zo zodpovednosti za vady zaniknú.

Vadu možno vytknúť prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla Predávajúceho.

5. Zasielanie tovaru Predávajúcemu

Kupujúci doručí Predávajúcemu tovar na reklamáciu v takom balení, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy. Reklamovaný a vrátený tovar doporučujeme Kupujúcemu zaslať ako doporučenú zásielku alebo pri vyššej hodnote tovaru aj ako poistený balík.

Ak dôjde k ďalšiemu poškodeniu tovaru počas prepravy, takéto poškodenie reklamovaného tovaru nebude podliehať záručnej oprave. Za takto vzniknuté škody Predávajúci nenesie zodpovednosť.

Neposielajte späť tovar formou dobierky! Tovar zaslaný na dobierku nepreberáme.

Tovar posielajte späť až po dohode s Predávajúcim, ktorý zabezpečí prevzatie veci za účelom výmeny alebo opravy na náklady Predávajúceho.

Tovar určený na reklamáciu je potrebné po dohode zaslať na adresu:

3lobit, s. r. o.

Račianska 71

831 02  Bratislava

6. Práva Kupujúceho zo zodpovednosti za vady

Kupujúci je povinný doručiť reklamovaný tovar a jeho príslušenstvo Predávajúcemu čistý, mechanicky nepoškodený, v pôvodnom balení, vrátane dokumentácie, návodu a Záručného listu alebo Faktúry.

V sprievodnom liste Kupujúci uvedie, akým spôsobom má  byť vada odstránená v zmysle § 623 Občianskeho zákonníka.

Predávajúci alebo ním poverená osoba je povinný bezodkladne po vytknutí vady Kupujúcim vydať Kupujúcemu  písomné potvrdenie o vytknutí vady v podobe, zvolenej Predávajúcim, či už prostredníctvom elektronickej pošty alebo v písomnej podobe, v ktorom je Predávajúci povinný uviesť vady tovaru a lehotu na odstránenie vady, nie dlhšej ako 30 dní odo dňa vytknutia vady. Lehota na odstránenie vady  môže byť predĺžená v prípade existencie objektívneho dôvodu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť.

Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou alebo opravou tovaru. Voľba patrí Kupujúcemu.

Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Kupujúcemu značné ťažkosti. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa predchádzajúcej vety.

Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy a žiadať o vrátenie peňazí, ak:

  • Predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
  • Predávajúci odmietol odstrániť vadu, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti,
  • vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
  • vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
  • Predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho.

Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa lehota na vytknutie vady podľa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje.

V prípade, ak sa preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vady, Kupujúci má voči Predávajúcemu právo na náhradu účelne vynaložených nákladov spojených s vypracovaním znaleckého posudku alebo odborného stanoviska. Toto právo si Kupujúci musí uplatniť u Predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zaniká.

7. Záverečné ustanovenia

Tento reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok Predávajúceho, pričom je v súlade s ustanovením § 18 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa umiestnený na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi, na internetovej stránke internetového obchodu.

V prípade existencie odlišnej úpravy uvedenej v tomto Reklamačnom poriadku a vo Všeobecných obchodných podmienok Predávajúceho, má prednosť znenie tohto Reklamačného poriadku.

Predávajúci je oprávnený kedykoľvek meniť znenie tohto reklamačného poriadku, pričom nové znenie nadobudne účinnosť jeho zverejnením.

V Bratislave dňa 21.08.2024

3lobit, s. r. o.